15 januari 2024

Verslag Erfgoedlokaal Haren

Uitstapje “Samen pre(en)teren we meer” Haren

Donderdag 29 februari zijn we met een gezellige groep KBO-leden op bezoek geweest bij het Heemlokaal in Haren.

Hier werden wij om 10:00 uur hartelijk ontvangen door 3 vrijwilligers van de heemkunde Haren: Freka, Jane en Theo.

Als eerste kregen we hier koffie/thee aangeboden met een lekkere vla-punt met slagroom.

Na kennismaking oor Freka het ontstaan van het Erfgoedlokaal Haren uitgelegd, gestart in 2008 door Willy en Sjaak Arts en mede door de Harense familie van Schaijk allemaal mogelijk gemaakt.

De thema’s blijven steeds veranderen waarover Freka veel kon vertellen.

Na een extra rondje koffie zijn hebben we toen de tentoonstelling bezocht waar van alle Heemkundeverenigingen uit de regio allerlei attributen staan over het thema. ‘ terug in de tijd’ Ook van Megen was hier heel veel te zien en in de huiskamer mooie filmbeelden over Megen, Haren, Ravenstein, Oss, enz.

Na dit bezoek zijn we na een ‘hartelijk dank’ voor Jane,Theo en Freka om 12:15 uur naar Megen vertrokken.

Dit bezoek was zeker de moeite waard en kan zeker weer worden herhaald ook omdat de thema’s in het Erfgoedlokaal blijven veranderen! Er staan onder de rubriek foto’s enkele opnamen van deze acitiviteit.